
Privacy en gegevensuitwisseling in de schuldhulpverlening (AVG) (shv module 2)
- Achtergrond, doel en reikwijdte van de AVG
- Wat zijn persoonsgegevens onder de AVG?
- Hoe moet u (bijzondere) persoonsgegevens vastleggen onder de AVG?
- Wat zijn de gevolgen van de AVG voor het verwerken van persoonsgegevens?
- Welke regels heeft de AVG ten aanzien van het bewaren van persoonsgegevens?
- Betrokkene
- Verwerkingsverantwoordelijke
- Verwerker
- Autoriteit Persoonsgegevens (AP)
- Functionaris Gegevensbescherming (FG)
- Wat is het doel van de verwerking van persoonsgegevens?
- Wanneer mogen (bijzondere) persoonsgegevens worden verwerkt (grondslag)?
- Hoe lang mogen persoonsgegevens worden bewaard (bewaartermijn)?
- Recht op informatie, inzage, rectificatie en aanvulling, vergetelheid, dataportabiliteit, beperking van de verwerking, geautomatiseerde besluitvorming en profilering, bezwaar
- Cliënt
- Gemeente
- Samenwerkingspartner
- Sociale wijkteam
- (Zorg)instantie
- Schuldeiser
- Werkgever
- Hoe kunnen het uitwisselen van persoonsgegevens bij vroegsinalering worden gefaciliteerd?
- Wat zijn de mogelijkheden vanuit de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening (WGS)?
- Beveiligingsplicht: hoe bescherm je gegevensuitwisseling in de organisatie?
- Meldplicht en datalekken
- Verwerkersovereenkomsten
- Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en sancties
Speciaal ontwikkeld voor (medewerkers van):
- Schuldhulpverlening bij gemeenten
- Bureaus Schuldhulpverlening
- Beschermingsbewindvoerders
- Bureaus voor inkomensbeheer
- Kredietbanken
- Wsnp-bewindvoerders
Deelnemerstarief
€ 375,00 excl. BTW per persoon.
Volumekorting
De Verdiepingscursus bestaat uit 12 modules. Wilt u meer modules volgen en/of meer collega’s inschrijven? Bij afname van meerdere deelnemersplaatsen ontvangt u korting.
Per extra deelnemersplaats ontvangt u de volgende korting (per plaats):
€ 25,- korting tot en met 5 deelnemersplaatsen
€ 50,- korting bij 6 of meer deelnemersplaatsen
De korting is alleen van toepassing bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer modules en/of collega’s uit dezelfde organisatie.
Annulering
Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75.00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.