![Omgaan met mensen met psychiatrische problemen in de letselschade Omgaan met mensen met psychiatrische problemen in de letselschade](/sites/default/files/styles/max_325x325/public/products/event/e3261/event-3261.jpg?itok=SrdqocJ8)
Omgaan met mensen met psychiatrische problemen in de letselschade
Iedereen krijgt weleens te maken met iemand met wie het lastig communiceren is.
Ook in de letselschadebranche kunnen professionals geconfronteerd met ‘tegenwerkende’ mensen. Iemand wil of vraagt iets wat niet meteen of zelfs helemaal niet gehonoreerd kan worden. U moet dan ‘nee verkopen’ waardoor er in sommige gevallen grensoverschrijdend gedrag kan opspelen in de vorm van schelden, verbale of fysieke agressie, manipuleren van professionals en afwijkend gedrag. In deze nieuwe cursus leert u hoe in deze situaties op de juiste manier kunt handelen.
U leert onder andere:
- De oorzaken en achtergronden van gedrag en stoornissen
- De verschillende vormen van lastig klaaggedrag en agressie te herkennen
- Hoe u situaties kunt begrenzen en te de-escaleren
- Patronen te herkennen en te verbreken
- Uw eigen gevoelens of gedachten te verwoorden
Typen gedrag
Onderscheid kunnen maken tussen de verschillende typen klaaggedrag helpt om vlot en adequaat op een situatie te kunnen reageren. Hierdoor zal in de meeste gevallen escalatie worden voorkomen. Bij bijvoorbeeld klachtbehandelaars is behoefte aan kennis over onaangepast gedrag, zoals agressie en vormen van ernstige psychiatrische aandoeningen, en de manier van omgaan daarmee.
Werkwijze
Tijdens de training maken we gebruik van diverse interactieve werkvormen waarmee u (in een veilige setting) kunt oefenen met (eigen) praktijkcases. Hiervoor wordt een trainingsacteur ingezet. De acteur speelt realistische casussen na, direct vanuit de eigen praktijk. Docent en acteur en de deelnemers in de groep zullen feedback geven op de gespreksvaardigheden en houding van de deelnemer in en na de oefening.
Het doel van deze dag is niet alleen praktisch oefenen, maar ook leren van elkaar. De rollenspelen zullen steeds kort gehouden worden om de theorie te kunnen laten beklijven en zoveel mogelijk deelnemers te laten oefenen.
Ook wordt filmmateriaal ingezet om de theorie uit te leggen. De praktische toepassing van de theorie staat hierbij centraal.
Deze cursus (academisch niveau) is bestemd voor:
- Advocatenkantoren
- Letselschadebureaus
- Verzekeraars
- Overige rechtshulpverleners
- Rechterlijke macht
![Hotel Breukelen](/sites/default/files/styles/4col/public/images/locatie/breukelen.jpg?itok=2gO4lTBa)
Stationsweg 91
Breukelen 3621 LK
Nederland
Van der Valk Hotel Restaurant is gelegen direct naast de snelweg A2 (Utrecht - Amsterdam),
bij afslag nummer 5.
Via de Snelweg
Er is een snelle verbinding met Luchthaven Schiphol (20 minuten), Amsterdam (20 minuten), Utrecht (14 minuten), Den Haag (45 minuten) en Rotterdam (40 minuten).
De parkeerplaats biedt ruimte aan 450 auto's en is gratis.
Na afloop van de dag krijgt u van ons een uitrijkaart.
Per Trein
Ook met de trein is hotel Breukelen prima te bereiken. U neemt daarvoor een stoptrein uit de richting Amsterdam, Schiphol, Utrecht of Rotterdam en stapt uit op NS-station Breukelen. Vervolgens is het slechts 2 minuten lopen.
Deelnemerstarief
€ 625,00 excl. BTW per persoon.
€ 569,00 excl. BTW per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.
Annulering
Voor annulering kunt u onze voorwaarden raadplegen.