Coronabeleid. Goed nieuws: we organiseren ook weer op locatie! We volgen de voorschriften van de overheid en gebruiken daarbij de CoronaCheck als toegangsbewijs. Lees meer

24e Jaarconferentie De Aanpak van Problematische Schulden (APS)

24e Jaarconferentie De Aanpak van Problematische Schulden (APS)

Jaarconferentie op locatie
In ontwikkeling
Hotel Theater Figi – Corona-toegangsbewijs verplicht

In één dag op de hoogte van de actuele ontwikkelingen en verdiepende thema´s op uw vakgebied met betrekking tot Schuldhulpverlening.

Lees meer
Programma
-
-

Schuldhulpverlening staat volop in de belangstelling en is enorm in beweging. Ook binnen de NVVK vinden op diverse terreinen ontwikkelingen plaats, waarvan u de actuele stand van zaken hoort.

Spreker
-

Nieuwe inzichten uit langlopend onderzoek naar inkomenspositie en betaalgedrag van huishoudens & hoe deze inzichten kunnen helpen bij het voorkomen van problematische schulden en terugdringen van armoede.

Dit najaar komen de onderzoeksresultaten naar buiten van het onderzoek van de HvA naar projecten Van Schulden naar Kansen. Stichting van Schulden naar Kansen levert een bijdrage leveren aan het terugdringen van armoede als gevolg van probleemschulden. Tussen 2016 en 2020 monitorde het lectoraat van de HvA alle projecten die door de Stichting van Schulden naar Kansen en Aegon ondersteund werden in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen, Arnhem, Leeuwarden en Zwolle. We keken of er veranderingen te zien zijn in de financiële redzaamheid van huishoudens variërend van hun financiële kennis en vaardigheden tot hun betaalgedrag en hun inkomsten. Hiervoor ondervroegen we de deelnemers aan en de projectleiders van de projecten, leveranciers/crediteuren (woningcorporaties, zorgverzekeraars, telecombedrijven en energie- en waterleveranciers) in de zeven gemeenten. De belangrijkste uitkomsten van het programma en onderzoek passeren de revue, alsmede de lessen die uit de ervaringen getrokken kunnen worden.

-
-
-

In voorbereiding

-

Na de plenaire lezingen vinden twee rondes met deelsessies plaats. U kunt de twee sessies van uw keuze vermelden bij uw aanmelding. De sessies zijn in voorbereiding.

-
-
-
-
-
  • Wat was de impact van corona op de schuldenproblematiek?
  • Voor welke opgaven staat de aanpak van de schuldenproblematiek?
  • Welke kansen liggen er en welke risico’s moeten worden beschouwd?
-

Afsluiting en borrel

Medewerking is verder toegezegd door:
- Michaël Brouwer, KBvG (Actualiteiten gerechtsdeurwaarder)
- Mr. André Moerman, Bindkracht10 en SchuldInfo (Juridische APK)
- Christa Romani, Inkomensinzicht Training & Advies (Inkomensspecificatie)
- drs. Vivian den Hartogh, Hogeschool Utrecht (Ontwikkelingen beschermingsbewind)
- Anna Schotanus en Jacomijn Kuiper (Methodiek Budgetbeheer)

Sprekers

drs. Vivian den Hartogh

Senior onderzoeker/projectleider, Lectoraat Schulden en Incasso/docent; Adviseur, Vivian Advies
Hogeschool Utrecht
Bestemd voor
  • Budgetbeheerders, budgetcoaches en trajectbegeleiders, klantmanagers en coaches
  • Schuldhulpverleners, schuldregelaars, schuldbemiddelaars en casemanagers
  • Leidinggevenden en (beleids)medewerkers Sociale zaken/Welzijn/Werk en Inkomen bij gemeenten
  • Bewindvoerders (Wsnp, Beschermingsbewind)
  • Gemeentelijke en regionale kredietbanken
  • Invorderaars gemeentelijke belastingen, medewerkers incasso waterschappen
  • Medewerkers incasso bij woningcorporaties, energie- en telecombedrijven, thuiswinkelbedrijven
  • Schuldeisers
  • (Gerechts)deurwaarders en medewerkers incassobureaus
  • Docenten HBO-opleidingen (SJD, Schuldbemiddeling, e.d.)
  • Sociaal raadslieden, maatschappelijk werkers, medewerkers verslavingszorg
  • Bedrijfsmaatschappelijk werkers
  • Bestuurders en medewerkers vrijwilligersorganisaties, kerken, e.d.
Data & Locatie
Hotel Theater Figi
Hotel Theater Figi

Het Rond 2
Zeist 3701 HS
Nederland

sales@figi.nl

Figi
Het Rond 2, 3701 HS Zeist
Telefoon: 030 6927400
www.figi.nl

OV Shuttlebus
Voor degenen die bij aanmelding hebben aangegeven gebruik te willen maken van de shuttle-bus van station Driebergen-Zeist naar Figi (en terug) staat deze gereed aan de Driebergen-zijde van het station op het busplatform. De shuttle-bus is herkenbaar aan het bordje FIGI en Kerckebosch achter de voorruit en rijdt op-en-neer tussen 08.45 en 10.00 uur en weer terug tussen 17.15 en 18.15 uur.

AUTO A28 / A12

PARKEREN
U kunt parkeren op het grote parkeerterrein (500 plaatsen) bij Slot Zeist, op vijf minuten loopafstand van Figi (Zinzendorflaan).

Vanuit Amersfoort / Utrecht [A28]
Zwolle, Apeldoorn, Utrecht (Rijnsweerd), Hilversum
Richting Zeist
Neem afrit 3 ‘Den Dolder/Zeist-Oost’, richting Zeist. Bij de stoplichten richting Woudenberg. Bij de tweede rotonde rechtsaf Woudenbergseweg op. Deze weg gaat na de rotonde over in de Laan van Beek en Royen. Bij de stoplichten gaat u rechtsaf, eerste links eind van de weg (voor Slot Zeist) links. Na 200 m treft u rechts het parkeerterrein aan.

Vanuit Utrecht-Arnhem [A12]
Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Breda, Den Bosch Arnhem, Utrecht (ZW).
Neem na afrit 20 ‘Driebergen-Zeist’ de N225 richting Zeist.
Na ± 3 km, ter hoogte van een route-informatiepunt, komt Figi recht vooruit in zicht. P-borden verwijzen naar de juiste eindbestemming.

Vanaf parkeerterrein is het ongeveer 5 minuten lopen naar Hotel Theater Figi.

Corona-toegangsbewijs verplicht

Studiecentrum Kerckebosch volgt de richtlijnen van de overheid. We gebruiken de CoronaCheck als toegangsbewijs. U kunt gebruik maken van de CoronaCheck-app of uw QR-code geprint meenemen naar de locatie. Zonder dit toegangsbewijs kunnen wij u geen toegang verlenen. Alle informatie hierover vindt u op onze website:
https://www.kerckebosch.nl/klantenservice/coronabeleid

Tarieven

Deelnemerstarief

€ 295,00 excl. BTW per persoon.

t/m 15 oktober 100 euro vroegboekkorting

Daarna: € 395,00 excl. BTW per persoon.
€ 375,00 excl. BTW per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.

Annulering

Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75,00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.

Wij maken gebruik van functionele cookies die nodig zijn om een bestelling te verwerken op onze website. Daarnaast worden er cookies geplaatst die ons helpen om onze website te verbeteren. Uw bezoek wordt niet voor andere doeleinden gevolgd en wij delen de gegevens niet met derden.