De aanpak van verzekeringsfraude

De aanpak van verzekeringsfraude

Jaarcongres
In bedrijf
Hotel Postillion Utrecht-Bunnik

Tijdens het jaarcongres De aanpak van verzekeringsfraude wordt u in één dag op de hoogte gebracht van de laatste stand van zaken en actuele ontwikkelingen. U leert van succesvolle cases en van resultaten bij andere organisaties.

Lees meer
Accreditatie/PE-punten
Programma
-
-

Wat heeft de markt gepresteerd op fraude gebied? Wat staat centraal in het fraudebeleid voor de komende jaren? Een overzicht van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit.

  • Resultaten 2018
  • Actuele stand van zaken en focus 2019
  • Nieuwe vormen van fraude en risico’s
  • Innovatie Aanpak
  • Aandachtspunten toekomst fraudebeleid
  • Samenwerking met politie en OM en gegevensuitwisseling
-

Companies continue to invest in ongoing cybersecurity measures to protect the enterprise, optimise cybersecurity and enable growth, yet we see an increase in data leaks, cyber-attacks and financial fraud. Relying solely on perimeter and endpoint detection and protection solutions provide a false sense of security. In our discussion we will not only look at external cyber threats but also internal cyber threats and how insurance companies need to adjust their cybersecurity strategy to improve their first line of defence with sufficient awareness to identify indicators of potential external and internal compromises.

-

Dankzij verbetering van processen en technieken zijn verzekeraars steeds beter in staat om fraude te voorkomen en op te sporen. Wat zijn de nieuwste trends en technieken?

  • Het belang van fraudebeheersing
  • De noodzaak van een andere, verbeterde en innovatieve aanpak
  • Toepassen van verschillende technieken op de verschillende vormen van fraude
  • de gelegenheidsfraudeur
  • de professionele fraudeur
  • criminele organisaties / netwerken
  • De toekomstige aanpak van verzekeringsfraude: een samenvatting.
Spreker
-
-

Waar loop je tegen aan bij grensoverschrijdende fraude? Hoe werk je samen met buitenlandse partijen? En wat kan je leren van collega’s in andere landen op het gebied van de aanpak van verzekeringsfraude?

  • Fraude vanuit internationaal perspectief
  • Update van cross border activiteiten en resultaten
  • Samenwerking
  • Uitwisseling van gegevens : privacy
  • Leren van buitenlandse collega’s
Spreker
-

Fraudebestrijding doe je samen als hele organisatie. Hierbij is een goed intern imago voor antifraude van essentieel belang. Maar hoe kijkt een gemiddelde organisatie aan tegen fraudebestrijding binnen de eigen gelederen? Waar loop je in de praktijk tegen aan? Hoe krijg je iedereen mee? Problemen en oplossingen uit de praktijk.

-
-
1. De leugen in het onderzoek

Met welke interventietechnieken kunnen we leugenachtig gedrag en handelen gericht tegemoet treden en vervolgens ontmaskeren? Wanneer is het verstandig om deze te hanteren en wanneer kan beter gekozen worden voor een alternatieve respons? En op welke manier kunnen we vervolgens leugens gebruiken om delen van het beschikbare bewijs sterker te maken?

2. Fraude onderzoek op internet

Hoe doorzoek je informatie op internet? Hoe kan men fraude signaleren en onderzoeken met behulp van openbare bronnen? Hoe analyseer je deze openbaar beschikbare informatie met o.a. foto’s, video’s en social media. Aan de hand van een casus behandelen we mogelijkheden, technieken en beperkingen.

3. Data analyse en gedragsbeïnvloeding ter voorkoming van fraude

Voorkomen is beter dan genezen; gedragsbeïnvloeding is een effectieve, snelle én goedkope preventieve maatregel. Deze methode wordt nóg krachtiger als je deze combineert met inzichten uit eigen interne data. We demonstreren op interactieve wijze hoe je data-analyse en gedragsbeïnvloeding gecombineerd toepast om verzekeringsfraude te voorkomen.

4. Laatste jurisprudentie verzekeringsfraude

Wanneer oordeelt de rechter dat er daadwerkelijk sprake is van fraude? Is er voldoende bewijs? Is het onderzoek privacy proof? Welke gevolgen heeft de fraude? Aan de hand van cases uit de praktijk en recente jurisprudentie, behandelen we diverse onderwerpen, vraagstukken en valkuilen. “Lessons learned” en handige tips voor staan hierbij centraal.

-
-
1. De leugen in het onderzoek

Met welke interventietechnieken kunnen we leugenachtig gedrag en handelen gericht tegemoet treden en vervolgens ontmaskeren? Wanneer is het verstandig om deze te hanteren en wanneer kan beter gekozen worden voor een alternatieve respons? En op welke manier kunnen we vervolgens leugens gebruiken om delen van het beschikbare bewijs sterker te maken?

2. Fraude onderzoek op internet

Hoe doorzoek je informatie op internet? Hoe kan men fraude signaleren en onderzoeken met behulp van openbare bronnen? Hoe analyseer je deze openbaar beschikbare informatie met o.a. foto’s, video’s en social media. Aan de hand van een casus behandelen we mogelijkheden, technieken en beperkingen.

3. Data analyse en gedragsbeïnvloeding ter voorkoming van fraude

Voorkomen is beter dan genezen; gedragsbeïnvloeding is een effectieve, snelle én goedkope preventieve maatregel. Deze methode wordt nóg krachtiger als je deze combineert met inzichten uit eigen interne data. We demonstreren op interactieve wijze hoe je data-analyse en gedragsbeïnvloeding gecombineerd toepast om verzekeringsfraude te voorkomen.

4. Laatste jurisprudentie verzekeringsfraude

Wanneer oordeelt de rechter dat er daadwerkelijk sprake is van fraude? Is er voldoende bewijs? Is het onderzoek privacy proof? Welke gevolgen heeft de fraude? Aan de hand van cases uit de praktijk en recente jurisprudentie, behandelen we diverse onderwerpen, vraagstukken en valkuilen. “Lessons learned” en handige tips voor staan hierbij centraal.

Sprekers

mr. Gerard Blonk

Forensisch consultant, trainer & adviseur intelligence, onderzoek en rechtshandhaving
Blonk Forensisch Consultant

Dirk de Hen

Forensic Technology and Discovery Services
EY (Ernst & Young Nederland LLP)

Eben Louw

Senior Manager Forensic & Integrity Services
EY (Ernst & Young Nederland LLP)

drs. Felix Uhl

Gedragswetenschapper met focus op duurzame gedragsverandering
De Gedragsstudio
Bestemd voor
  • Fraude onderzoekers en coordinatoren bij verzekeraars en andere financiele instellingen
  • Riskmanagers
  • Gevolmachtigden
  • Officieren van justitie
  • Politiefunctionarissen
  • (Financieel) rechercheurs
  • Opsporingsambtenaren FIOD
  • Schade-experts
  • Schadebehandelaars
  • Toedrachtonderzoekers
  • Onderzoekbureaus
  • Fraude Advocaten
  • Forensisch Accountants
Data & Locatie
Hotel Postillion Utrecht-Bunnik
Hotel Postillion Utrecht-Bunnik

Baan van Fectio 1
Bunnik 3981 HZ
Nederland

Postillion Hotel Utrecht Bunnik
Baan van Fectio 1, 3981 HZ Bunnik
Tel: 030 6569222

Bereikbaarheid Postillion Hotel Utrecht Bunnik

MET DE AUTO

Gebruik in uw navigatie: de Baan van Fectio ipv Kosterijland. U komt zo direct bij de slagbomen en entree van Postillion Hotel Utrecht Bunnik uit.

Vanuit Utrecht / Amsterdam via de A12 richting Arnhem.
Neem afrit 19 Bunnik. Aan het einde van de afrit linksaf, de volgende 2 verkeerslichten rechtdoor richting Kosterijland. Bij de 3de stoplichten gaat u ook rechtdoor en ziet u het hotel aan uw rechterhand te liggen. Neem de afslag het parkeerterrein van het hotel op.

Vanuit Arnhem via de A12 richting Utrecht.
Neem afrit 19 Bunnik. Aan het einde van de afrit linksaf. Bij de volgende stoplichten gaat u ook rechtdoor en ziet u het hotel aan uw rechterhand te liggen. Neem direct de afslag het parkeerterrein van het hotel.

MET DE TREIN
Vanaf NS Station Utrecht neemt u de stoptrein richting Rhenen. U stapt uit in Bunnik, het tweede station na Utrecht. Het hotel ligt op ca. 10 minuten lopen vanaf het station. U volgt het fietspad “Anton van Dampad” langs het spoor (richting Rhenen). U loopt langs een frisdrankfabriek. Aan het einde van dit fietspad ziet u het hotel aan uw rechterhand te liggen.

MET DE BUS
Vanaf NS Station Utrecht neemt u de bus 41 (Connexxion) richting Wijk bij Duurstede. U stapt uit bij Halte Kosterijland. Het hotel ligt direct voor u.

Tarieven

Deelnemerstarief

€ 545,00 excl. BTW per persoon.

€ 525,00 excl. BTW per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.

Inclusief koffie/thee/ lunch/aperitief en (digitaal) documentatie materiaal.

NIEUW Cursusabonnement persoonlijk of kantoor
Wilt u zelf of met uw kantoorgenoten meerdere bijeenkomsten van Studiecentrum Kerckebosch volgen tegen voordelige tarieven? Sluit dan nu een persoonlijk of kantoorabonnement af. We hebben vier verschillende abonnementen samengesteld. Bekijk hier het aanbod.

Annulering

Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75.00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.

Wij maken gebruik van functionele cookies die nodig zijn om een bestelling te verwerken op onze website. Daarnaast worden er cookies geplaatst die ons helpen om onze website te verbeteren. Uw bezoek wordt niet voor andere doeleinden gevolgd en wij delen de gegevens niet met derden.