Wij staan online voor u klaar via de Kerckebosch Leeromgeving! Lees hier hoe u op afstand actief kun deelnemen aan onze bijeenkomsten.

virtuele bijeenkomsten

Virtuele bijeenkomsten

Uw virtuele bijeenkomst

De bijeenkomst die normaal op locatie plaatsvindt, kan nu ook in de vorm van een virtuele bijeenkomst worden gehouden. Wij gebruiken hiervoor Zoom vanwege de uitstekende kwaliteit van het programma.
De toegang loopt via onze besloten, beveiligde leeromgeving: de ‘Kerckebosch Online Leeromgeving’. Hierin vindt u het programma voor de virtuele bijeenkomst en informatie ter voorbereiding (indien van toepassing) en ter verdieping in de vorm van artikelen, en eventueel ook video’s en opdrachten.


Enkele veelgestelde vragen over de virtuele bijeenkomsten hebben wij voor u verzameld.

Is de Virtuele bijeenkomst vergelijkbaar met een echte bijeenkomst?

Nee. Wij denken niet dat wij online dezelfde ervaring kunnen bieden als bij een gewone cursus. Daarom zien wij het als een uitdaging om ons online aanbod van hoge kwaliteit te laten zijn. Dat betekent dat wij niet gewoon online een presentatie houden, maar een volwaardige cursus aanbieden in een leeromgeving waar u zich goed kunt voorbereiden en een doordacht lesprogramma volgt, waar de Virtuele bijeenkomst een onderdeel van is. Hierbij is niet alleen de docent aan het woord, maar is er altijd ruimte voor het stellen van vragen en bijvoorbeeld het behandelen van casussen.

Kan ik zo mijn punten wel halen?

Ja. Ook in het geval van een Online Cursus is de puntwaardigheid van de cursus het uitgangspunt. Hierbij geldt dat 1 punt overeenkomt met 1 uur tijdsbesteding. U ziet duidelijk in de Online Leeromgeving wat de gemiddelde tijdsbesteding per programmaonderdeel is. Hierbij telt tijd voor het maken van opdrachten en het beantwoorden van (tussentijdse) vragen niet mee in de tijdwaardering voor de puntentoekenning. Voor het toekennen van punten wordt de Online Cursus afgesloten met een toets die is opgebouwd uit inhoudelijke meerkeuzevragen.

Welke software gebruikt Kerckebosch?

Wij gebruiken de dienst 'Zoom' om elkaar online te ontmoeten in een Virtuele bijeenkomst. Zoom is wat beeld- en geluidskwaliteit betreft ongeëvenaard. Ook is deze dienst erg gebruiksvriendelijk. Zo is het om deel te nemen niet nodig om software op uw computer te installeren, maar kunt u Zoom gewoon via uw browser gebruiken. Er is voor de kwaliteit die wij bij de cursussen nastreven, geen vergelijkbaar alternatief beschikbaar om docent en deelnemers met elkaar te laten samenwerken.

Hoe neem ik deel?

De toegang tot de bijeenkomsten die wij via Zoom organiseren, wordt aangeboden via een link. Deze link is alleen te zien voor de docent en deelnemers van de betreffende Online Cursus via de beveiligde leeromgeving. U komt deze link vanzelf tegen in de Online Leeromgeving.

Ik kom er niet in! Wat moet ik doen?

U ontvangt voor de toegang tot de Online Leeromgeving een uitnodiging per e-mail. Werken de gegevens niet, of heeft u hulp nodig bij het inloggen? Neem dan contact op met de Klantenservice via klantenservice@kerckebosch.nl of bel 030 - 698 42 22.

Lukt het niet om deel te nemen aan de Virtuele bijeenkomst? Het is dan goed om te weten dat het niet nodig is om software te installeren. Probeer de link uit de leeromgeving eens in uw browser. Werkt het niet in uw standaard browser, probeer dan een alternatief. Wij raden Chrome aan.

Let op: bij de eerste keer dat u deelneemt aan een Virtual Classroom, vraagt uw browser om toestemming voor het gebruik van uw camera en microfoon. Het is uiteraard nodig om dit toe te staan!

Komt u er niet uit? Meldt dit dan bij de cursusleider, door telefonisch in te bellen in de Virtual Classroom. Het telefoonnummer vindt u in de Online Leeromgeving.

Geldt er online een bijzondere etiquette?

Online communiceren is anders dan bij een fysieke bijeenkomst. Wij hanteren daarbij geen bijzondere regels. Om te zorgen dat gesprekken goed te volgen blijven en iedere cursist de gelegenheid krijgt om aan het woord te komen als dat gewenst is, worden de bijeenkomsten wél actief begeleid.

Kan ik mijn verbinding van tevoren testen?

Ja, u kunt op elke maandag (15.00 tot 16.00 uur) en donderdag (10.30 tot 11.30 uur) de verbinding testen. U ontvangt na inschrijving een uitnodiging voor onze online leeromgeving met een link naar de testsessie.

Hulp nodig?
030 698 42 22 of klantenservice@kerckebosch.nl

Staat uw vraag hier niet tussen? Stel hier uw vraag.

Wij maken gebruik van functionele cookies die nodig zijn om een bestelling te verwerken op onze website. Daarnaast worden er cookies geplaatst die ons helpen om onze website te verbeteren. Uw bezoek wordt niet voor andere doeleinden gevolgd en wij delen de gegevens niet met derden.