Coronabeleid

Coronabeleid

Update 25 februari 2022

Wij mogen u weer op locatie ontvangen. We volgen het beleid van de Rijksoverheid. Vanaf 25 februari nemen we afscheid van het coronatoegangsbewijs, de vaste zitplaatsen en het dragen van een mondkapje. Ook het houden van 1,5 meter afstand is niet meer verplicht.

Daarnaast bieden wij ook online bijeenkomsten aan. Kijkt u daarvoor in onze agenda.
Al onze studiedagen zijn up-to-date.

 

Antwoorden op veelgestelde vragen:

Moet ik een coronatoegangsbewijs overleggen?

Nee, vanaf 25 februari is de CoronaCheck niet meer verplicht.

Wij organiseren ook online bijeenkomsten, hybride bijeenkomsten en On Demand Colleges.

Wat is een coronatoegangsbewijs?

Vanaf 25 februari hebt u voor toegang geen Coronatoegangsbewijs nodig.

Indien de overheid dit van ons verlangt, scannen wij bij de registratie uw QR-code in de 'CoronaCheck-app. Er verschijnt een groen vinkje. Ter controle zien wij ook de eerste letter van uw voornaam, de eerste letter van uw achternaam en uw geboortedag of geboortenaam. Er wordt niet getoond of u getest, gevaccineerd of van corona hersteld bent.

De QR-code kunt u uploaden in de CoronaCheck-app. U kunt de QR-code ook printen.

Voor meer informatie over het coronatoegangsbewijs verwijzen wij u naar de website van de Rijksoverheid.

Ik ben niet (volledig) gevaccineerd, wat nu?

Op dit moment is checken wij uw vaccinatie of corona-test niet. Zodra het beleid van de Rijksoverheid dit van ons verlangt, zullen wij de 'CoronaCheck' weer invoeren.

Hieronder vindt u de informatie omtrent het afnemen van een test:

  • Ga naar testenvoortoegang.org
  • Klik op ‘Maak een afspraak’
  • Kies voor ‘Zakelijke bijeenkomst’
  • Selecteer de datum en tijd
  • Zoek op postcode of woonplaats naar de dichtstbijzijnde TvT-locatie
  • Kies de testdag en tijd (deze is afgestemd op maximaal 40 uur voorafgaand)
  • Ga naar de testlocatie en laat een sneltest afnemen
  • U ontvangt een code, waarmee u een QR-code kunt maken in de CoronaCheck-app

In onderstaande video wordt uitgelegd hoe het maken van een testafspraak werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=i1ehZ5pepDY

Let op: een zelftest is geen geldig toegangsbewijs, omdat deze test geen QR-code genereert!

Wat is de CoronaCheck-app?

Voor het bezoeken van een bijeenkomst is op dit moment geen coronatoegangsbewijs nodig. 

Zodra de overheid dit van ons verlangt, zullen wij de 'CoronaCheck' weer gebruiken.

  1. Download de CoronaCheck-app (of ga naar CoronaCheck.nl)
     
  2. Upload uw coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app:
    • Upload een negatief testbewijs (vul uw ophaalcode van de negatieve testuitslag in op de CoronaCheck-app of op CoronaCheck.nl)
      of
    • Upload uw vaccinatiebewijs. (Ga naar de CoronaCheck-app of CoronaCheck.nl en log in met uw DigiD; uw gegevens worden automatisch opgehaald)
      of
    • Upload uw herstelbewijs. (Ga naar de CoronaCheck-app of CoronaCheck.nl en log in met uw DigiD; uw gegevens worden automatisch opgehaald)
       
  3. Laat de QR-code scannen bij binnenkomst op de locatie

Klik hier voor meer informatie.

Ik kan of wil geen gebruik maken van de CoronaCheck-app

Geen probleem. U kunt ook een geldige code uitprinten.
Hoe u dat doet leest u hier: https://coronacheck.nl/nl/print/

 

 

Kan ik ook mijn PCR-test of zelftest gebruiken voor toegang?

PCR-test:

Ook het resultaat van een PCR-test kunt u in de CoronaCheck-app uploaden.


Zelftest:

Met een zelftest kunt u geen QR-code genereren die nodig is voor toegang. Ga naar testenvoortoegang.org en maak een afspraak voor een geldige sneltest.

Ik ben positief getest, krijg ik mijn geld terug?

Omwille van uw privacy hoeft u ons niet mee te delen dat u positief getest bent. Wij hebben bij afmelding door ziekte een coulanceregeling. Er wordt geen geld teruggegeven. Wel kunt u iemand anders in uw plaats laten deelnemen, of u kunt zich in overleg aanmelden voor een andere bijeenkomst. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

NB: Als u zich heeft ingeschreven voor een bijeenkomst met hybride toegang, dan kunt u na tussenkomst van onze klantenservice de bijeenkomst online volgen. 

Ik heb coronagerelateerde klachten. Mag ik komen?

Nee, wanneer u coronagerelateerde klachten hebt, blijft u thuis; zelfs wanneer u een negatieve test, vaccinatiebewijs of herstelbewijs hebt. U kunt in dat geval iemand anders in uw plaats laten deelnemen, of u kunt zich in overleg aanmelden voor een andere bijeenkomst. Neem contact op met onze klantenservice.

NB: Als u zich heeft ingeschreven voor een bijeenkomst met hybride toegang, dan kunt u na tussenkomst van onze klantenservice de bijeenkomst online volgen.

Moet ik nog rekening houden met 1,5 meter afstand tijdens een bijeenkomst?

Wij volgen hierin het beleid van de rijksoverheid. Op dit moment wordt geen rekening gehouden met 1,5 meter afstand.

Wat gebeurt er als de bijeenkomst niet kan doorgaan vanwege verscherpte maatregelen?

Wanneer de coronamaatregelen opnieuw worden aangescherpt, verzorgen wij een passende, digitale oplossing of wordt de bijeenkomst verplaatst naar een later moment. Wij zullen u hierover per mail informeren.

 

 

Corona-toegangsbewijs nodig?

 

 

 

Krijg toegang met de CoronaCheck.

Wij maken gebruik van de CoronaCheck. Gebruik de app of de papieren print. Hiermee toont u aan dat u gevaccineerd bent, negatief op corona getest bent of dat u recent al corona gehad hebt. U krijgt hiermee toegang tot de bijeenkomst.

De app kunt u hier downloaden:

 

apple store google play
 

 

 

Hoe werkt het?

stap1stap2stap3

1. Laat u testen of vaccineren
Voor toegang vragen sommige locaties een vaccinatiebewijs, testbewijs of herstelbewijs.

2. Maak een QR-code
Van een vaccinatie, een herstel of van een negatieve testuitslag maakt u in de app een QR-code. Dat is uw bewijs.

3. Toon uw QR-code
Laat de QR-code én uw identiteitsbewijs controleren voor toegang.

 

papieren bewijs

Liever een papieren bewijs?
Een bewijs op papier is handig als u geen smartphone hebt. U kunt een bewijs maken van een vaccinatie, een herstel en/of van een testuitslag.
Lees hier meer over bewijzen op papier.

papieren bewijs maken

 

 

Hulp nodig?
030 698 42 22 of klantenservice@kerckebosch.nl

Wij maken gebruik van functionele cookies die nodig zijn om een bestelling te verwerken op onze website. Daarnaast worden er cookies geplaatst die ons helpen om onze website te verbeteren. Uw bezoek wordt niet voor andere doeleinden gevolgd en wij delen de gegevens niet met derden.