Wij staan online voor u klaar via de Kerckebosch Leeromgeving! Lees hier hoe u op afstand actief kun deelnemen aan onze bijeenkomsten.

Vitaliteits- & Gezondheidsmanagement

Vitaliteits- & Gezondheidsmanagement

Blended Learning
In bedrijf
Locatie centraal in het land

Aanpak in eigen praktijk
In deze cursus krijgt u kennis, handvatten en tools om het vitaliteits- en gezondheidsbeleid en de beoogde maatregelen op te pakken en te verbeteren, binnen uw eigen organisatie. Onder begeleiding van de docenten gaat u aan de slag.

Lees meer
Accreditatie/PE-punten
Programma
-
-
  • Organisatie en beleid
  • Visie op vitaliteit en gezondheid binnen de eigen organisatie
  • Integrale aanpak
-

Vitaliteit

  • Over inzetbaarheid, motivatie en arbeidsproductiviteit
  • Psychologische basisbehoeftes: autonomie, competentie en verbinding
  • Motivatie, vrijheid en eigen regie
  • Energiebronnen
  • Zingeving
  • Arbeidssatisfactie

Gezondheid

  • Positieve gezondheid
  • Gezondheid en energie
  • Voorkomen van ziekteverzuim en uitval
  • Leeftijd en fysieke belasting
  • Stressmanagement
  • Werkdruk en werktijden
  • Eigen levensstijl
  • Inclusieve gezondheid en (chronisch) zieken
-
-
  • Welke maatregelen kunt u nemen?
  • Vitaliseren en draagkracht versterken
  • Draaglast verminderen
  • Verzuimactivering
  • Leefstijlprogramma’s
  • Het voeren van vitaliteitsgesprekken
  • Wat mag u bespreken met medewerkers en wat niet?
  • Eigen regie op gezondheid en vitaliteit
  • Wat zijn de (mogelijke) effecten en (beoogde) resultaten?
-
-

Formuleren van integraal vitaliteits- en gezondheidsbeleid met doelstellingen en resultaten.
Vitaliteits- en gezondheidsmanagement is veelomvattend. De mogelijkheden en maatregelen zijn divers. Wat is de ambitie en motivatie van het management? Waar ligt de behoefte? En wat sluit aan bij de stijl van leidinggeven en bij de werknemers zelf? En hoe creeert u draagvlak?

We gaan in een serious game samen aan de slag en maken onder begeleiding een visiedocument voor integraal vitaliteits- en gezondheidsbeleid.

-
-

Van visie naar concrete activiteiten
Hoe geeft u handen en voeten aan het beleid en de verschillende mogelijkheden en maatregelen? Hoe kunt u er zelf (verder) mee aan de slag binnen uw organisatie? Is voldoende draagvlak? Hoe organiseert u het met stakeholders? Waar begint u, welke fases doorloopt u en hoe houdt u de focus?

Tijdens de bijeenkomst krijgt u het werkboek” Integraal vitaliteits- en gezondheidsbeleid in de praktijk “ uitgereikt dat speciaal voor de deelnemers van deze cursus is ontwikkeld. In de online cursusmodules komen onderdelen van het werkboek aan bod.

Mede op basis van het werkboek doorlopen we de volgende 4 stappen:
Stap 1: plannen
Stap 2: organiseren
Stap 3: evalueren
Stap 4: borgen

Spreker

Het eindresultaat is een “Visiedocument vitaliteits- en gezondheidsmanagement met stappenplan en jaarkalender, afgestemd op uw eigen organisatie. Deze kunt u direct inzetten in uw praktijk.”

De online leeromgeving biedt u kennis, handvatten en tools bij het plannen, organiseren, evalueren en borgen van het integraal vitaliteits- en gezondheidsbeleid binnen uw organisatie.

U leest een artikel, bekijkt een les video en maakt verschillende voorbereidende opdrachten. Flexibel op een moment dat het u uitkomt, op uw eigen (thuis)werkplek.

Uw tijdsinvestering is ongeveer 12 tot 16 uur voor de online cursusmodule.

Een aantrekkelijke en meer flexibele manier van studeren
- U volgt een interactief lesprogramma
- U krijgt tussentijds feedback op uw leerdoelen en voorbereidende activiteiten in de online leeromgeving

U heeft tot 31 december 2021 toegang tot de leeromgeving

Sprekers
Bestemd voor
  • HR-adviseurs en -managers
  • Beleidsadviseurs
  • Arbo-adviseurs/-coördinatoren
  • Arbeidsdeskundigen
  • (Lijn)managers
  • MD-adviseurs
  • Opleidingsmanagers en organisatieadviseurs
  • Professionals op het gebied van ziekteverzuim, reïntegratie en mobiliteitsvraagstukken
Data & Locatie
Tarieven

Deelnemerstarief

€ 995,00 excl. BTW per persoon.

€ 895,00 excl. BTW per persoon bij gelijktijdige aanmelding van twee of meer deelnemers uit een en dezelfde organisatie.

Extra’s:

  • Visiedocument afgestemd op uw eigen organisatie
  • Stappenplan en draaiboek voor de implementatie van uw beleid
  • Jaarkalender met activiteiten
  • Feedback van professionals op uw plan en aanpak

Annulering

Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75.00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.

Wij maken gebruik van functionele cookies die nodig zijn om een bestelling te verwerken op onze website. Daarnaast worden er cookies geplaatst die ons helpen om onze website te verbeteren. Uw bezoek wordt niet voor andere doeleinden gevolgd en wij delen de gegevens niet met derden.