
Privacy op de werkvloer en implementatie nieuwe privacyregelgeving (AVG EN UAVG)
In de werksituatie speelt privacy en het verwerken van persoonsgegevens een grote rol. Als ondernemer, HR-manager of arboprofessional heeft u hier dagelijks mee te maken. Wat is nu wel en wat is niet toegestaan.
dinsdag 12 maart 2019
- Wat is de achtergrond van de privacyregelgeving (AVG, UAVG)
- Wat zijn de verplichtingen en verantwoordelijkheden
- Welke (bijzondere) persoonsgegevens mogen worden vastgelegd, verwerkt, verstrekt en bewaard onder de AVG
- Waar moeten de verwerkersverantwoordelijke en de verwerker aan voldoen
- Wat zijn de rechten van de betrokkene
PRAKTIJKSITUATIES OP DE WERKVLOER
- Mogen toekomstige medewerkers worden gescreend
- Mag een aanstellingskeuring plaatsvinden
- Hoe gaat de organisatie om met social media
- Mogen ex-medewerkers nog worden gevolgd op social media
- Waar mogen camera’s worden opgehangen
- Is heimelijk cameratoezicht toegestaan
- Onder welke voorwaarden mogen gegevens die door cameratoezicht zijn verkregen worden gebruikt
- Mag het internet-, e-mail- of telefoongebruik van de medewerker worden gecontroleerd
- Wat mag er met gegevens die beschikbaar worden door het beheren van (mobiele) apparatuur op afstand (gps-tracking)
- Mag een bedrijf of organisatie zich bemoeien met de (on)gezonde levensstijl of privéhobby van een medewerker
- Hoe moet worden omgegaan met de situatie dat een medewerker een relatie heeft met een andere medewerker binnen het bedrijf
DE ZIEKE WERKNEMER
- Welke gegevens mogen worden verwerkt bij een ziekmelding
- Welke veranderingen zijn er ten aanzien van de beleidsregels ‘de zieke werknemer’ door invoering van de AVG
- Wat zijn de perikelen bij het begeleiden van zieke medewerkers (re-integratie)
- Is een medewerker verplicht om mee te werken aan een alcohol- of drugstest
- Aan welke voorwaarden moet worden voldaan bij terugkoppeling na een spreekuur
- Op welke gronden mag informatie worden opgevraagd bij behandelaars
- Hoe moet worden omgegaan met gegevens bij het opvragen of overdracht van een dossier
BEVEILIGING EN HANDHAVING
- Hoe moet worden omgegaan met de beveiligingsplicht
- Wat dient er te staan in een verwerkersoverkomst
- Wanneer is er sprake van een datalek en hoe moet u dit melden
- Wat is de rol van Autoriteit Persoonsgegevens
- Met welke sancties kunt u te maken krijgen.
- Arboprofessionals
- (HR)managers
- Ondernemers
Deelnemerstarief
€ 450,00 excl. BTW per persoon.
Inclusief koffie/thee/ lunch/aperitief en (digitaal) documentatie materiaal.
Bent u abonnee op een van onderstaande platformen dan ontvangt u 10% korting. Gebruik bij uw aanmelding de kortingscode: VT17AB10 (uitgezonderd proefabonnees).
- Arbeidsveiligheid.net
- VCAnieuws.nl
- Werk & Veiligheid
Annulering
Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75.00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.