Privacy op de werkvloer en implementatie nieuwe privacyregelgeving (AVG EN UAVG)

Privacy op de werkvloer en implementatie nieuwe privacyregelgeving (AVG EN UAVG)

Training
In bedrijf
Locatie nog niet bekend

In de werksituatie speelt privacy en het verwerken van persoonsgegevens een grote rol. Als ondernemer, HR-manager of arboprofessional heeft u hier dagelijks mee te maken. Wat is nu wel en wat is niet toegestaan.

Lees meer
Programma

dinsdag 12 maart 2019

-
-
-
  • Wat is de achtergrond van de privacyregelgeving (AVG, UAVG)
  • Wat zijn de verplichtingen en verantwoordelijkheden
-
  • Welke (bijzondere) persoonsgegevens mogen worden vastgelegd, verwerkt, verstrekt en bewaard onder de AVG
  • Waar moeten de verwerkersverantwoordelijke en de verwerker aan voldoen
  • Wat zijn de rechten van de betrokkene

PRAKTIJKSITUATIES OP DE WERKVLOER

-
  • Mogen toekomstige medewerkers worden gescreend
  • Mag een aanstellingskeuring plaatsvinden
-
  • Hoe gaat de organisatie om met social media
  • Mogen ex-medewerkers nog worden gevolgd op social media
-
  • Waar mogen camera’s worden opgehangen
  • Is heimelijk cameratoezicht toegestaan
  • Onder welke voorwaarden mogen gegevens die door cameratoezicht zijn verkregen worden gebruikt
-
-
  • Mag het internet-, e-mail- of telefoongebruik van de medewerker worden gecontroleerd
  • Wat mag er met gegevens die beschikbaar worden door het beheren van (mobiele) apparatuur op afstand (gps-tracking)
-
  • Mag een bedrijf of organisatie zich bemoeien met de (on)gezonde levensstijl of privéhobby van een medewerker
  • Hoe moet worden omgegaan met de situatie dat een medewerker een relatie heeft met een andere medewerker binnen het bedrijf

DE ZIEKE WERKNEMER

-
  • Welke gegevens mogen worden verwerkt bij een ziekmelding
  • Welke veranderingen zijn er ten aanzien van de beleidsregels ‘de zieke werknemer’ door invoering van de AVG
  • Wat zijn de perikelen bij het begeleiden van zieke medewerkers (re-integratie)
  • Is een medewerker verplicht om mee te werken aan een alcohol- of drugstest
-
  • Aan welke voorwaarden moet worden voldaan bij terugkoppeling na een spreekuur
  • Op welke gronden mag informatie worden opgevraagd bij behandelaars
  • Hoe moet worden omgegaan met gegevens bij het opvragen of overdracht van een dossier

BEVEILIGING EN HANDHAVING

-
  • Hoe moet worden omgegaan met de beveiligingsplicht
  • Wat dient er te staan in een verwerkersoverkomst
  • Wanneer is er sprake van een datalek en hoe moet u dit melden
-
  • Wat is de rol van Autoriteit Persoonsgegevens
  • Met welke sancties kunt u te maken krijgen.
-
Sprekers
Bestemd voor
  • Arboprofessionals
  • (HR)managers
  • Ondernemers
Data & Locatie
Tarieven

Deelnemerstarief

€ 450,00 excl. BTW per persoon.

Inclusief koffie/thee/ lunch/aperitief en (digitaal) documentatie materiaal.

Bent u abonnee op een van onderstaande platformen dan ontvangt u 10% korting. Gebruik bij uw aanmelding de kortingscode: VT17AB10 (uitgezonderd proefabonnees).

  • Arbeidsveiligheid.net
  • VCAnieuws.nl
  • Werk & Veiligheid

Annulering

Uitsluitend schriftelijk tot drie weken voor dato; annulering na die tijd is niet mogelijk, u kunt zich echter te allen tijde door een collega laten vervangen. Bij tijdige annulering wordt € 75.00 excl. BTW administratiekosten in rekening gebracht.

Kerckebosch.nl maakt gebruik van cookies. Dit doen we om onze site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van bezoekersgedrag. Door verder te gaan op de website gaat u akkoord met het gebruik van cookies.